LV EN RU
Kampaņa par pārtiku

Kampaņa par atbildīgu pārtikas patēriņu “Beidz spēlēt pārtikas cirku!” norisinājās no 19. marta līdz šī gada 15. jūlijam.

Kampaņas laikā sabiedrība vairāk uzzināja par lokālās rīcības ietekmi uz globālo attīstību, vidi, ekonomiku un cilvēkiem Latvijā un pasaulē, izmantojot atbildīga pārtikas patēriņa piemēru.

Atbildīgs pārtikas patēriņš ir - *Veselīgas, sezonālās un vietējās pārtikas izvēle. *Gaļas patēriņa samazināšana uzturā. *Pārtikas iegāde tieši no zemniekiem. *Pārtikas neizmešana atkritumos. *Atbalsts godīgajai tirdzniecībai.

Kampaņas sauklis un ideja.

Esošā pārtikas sistēma ir cirks, kuru mēs neapzinoties spēlējam līdzi. Kampaņa “Beidz spēlēt pārtikas cirku!” palīdzēs izprast, kuri gājieni to veicina un kuri – izbeidz, kā neiesaistīties esošajā spēlē un nekļūt tajā par kauliņu, kā neļauties nejaušībām un domāt par savu pārtikas izvēli ilgtspējīgi.

Spēle „Cirks” attēlo notiekošo pārtikas ceļā līdz patērētājam. Nevajadzīgi, lieki soļi,  nezināms,  ne  vienmēr  prognozējams saturs  utt.  Bet  galvenais,  ka tas,  ko  varētu izdarīt  daudz  kvalitatīvāk  un  ātrāk  pāris soļos,  var tikt  izstiepts  veselā maratonā.  Savukārt garās kāpnes, kas šķērso visu spēles laukumu, rāda šo „īsceļu” un veidu, kā ātri un vienkārši var tikt ne tikai līdz rezultātam, bet arī līdz kvalitātei, nodrošinot  „win win” principu – gan ģimeņu saimniecībām, gan patērētājam. Šādā scenārijā uzvarētāji būtu visi. Tādēļ tiek rādīts visiem tik  pazīstamo fragmentu  no šīs spēles  ar  aicinājumu: Beidz spēlēt pārtikas cirku! Komunikācijā sociālajos medijos tika izmantota mirkļbirka #cirkamne.

KAMPAŅAS AKTIVITĀTES

Atklāšanas pasākums 

Kampanas atklasana

Kino mēnesis   sarkans_punkts_kino_kartehttp://ej.uz/g1ki

Diskusijas ar pārtikas ražotājiem reģionos 

Sabiedrības iesaistīšanas akcija – izaicinājums “Beidz spēlēt pārtikas cirku!”

Sociālajā vietnē Facebook tika izveidota atvērta grupa, kurai var pievienoties ikviens interesents, lai apmainītos ar informāciju par atbildīgu pārtikas patēriņu. Izaicinājums sākās 2015.gada 24. aprīlī un ir atvērts joprojām.

Seko Izaicinājuma Facebook grupai

Sociāls eksperiments – sabiedrības vēstnieku iesaiste

Kampaņas ietvaros no 27. aprīļa līdz 18. maijam pieci kampaņas vēstnieki pieņēma izaicinājumu mainīt savu ikdienas rutīnu un rīkoties saskaņā ar atbildīga pārtikas patēriņa principiem.

Eksperimenta mērķis – personīgās pieredzes un stāstu veidā parādīt, cik vienkārši vai sarežģīti ir rīkoties saskaņā ar atbildīga pārtikas patēriņa principiem, ar kādiem izaicinājumiem nākas saskarties un kādus risinājumus katrs individuāli var atrast. Pastāstīt savu, cilvēcisko, stāstu, kurā ir sava tiesa apņēmības darīt labāk un sava daļa ikdienas aizņemtības, kas liek darīt „kā vienmēr“ – tāds ir organizatoru aicinājums eksperimenta dalībniekiem.

Skaties eksperimenta video ar vēstniekiem pirms un pēc izaicinājuma:

Vēstnieki: *Hosams Abu Meri, Eiropas gada attīstībai vēstnieks, ārsts *Agita Hauka, Eiropas gada attīstībai vēstniece, zemniece *Līga Andžāne, bloga “Happy Whispers” autore *Baiba Sipeniece – StarFM rīta programmas “Zoopasta” vadītāja *Andris Auzāns, LNT ziņu moderators

 

Plašāka informācija par kampaņu arī “homo ecos:” mājas lapā:  http://www.homoecos.lv/lat/projekti/atbildigs-partikas-paterins

Kampaņa norisinās projekta “Glokalizācija – vietējā atslēga globālai attīstībai. Eiropas gads attīstībai 2015 un ES Prezidentūras projekts Latvijas ES Prezidentūrai 2015” ietvaros. Projekta ieviešanu finansiāli atbalsta Eiropas Savienība (90%), Sabiedrības integrācijas fonds (5,42%) un Latvijas Republikas Ārlietu ministrija  4,58%). Projektu  īsteno Latvijas Platforma attīstības sadarbībai (LAPAS) sadarbībā ar trim biedru organizācijām – “homo ecos:”, Latvijas Zemnieku federāciju un Latvijas Lauku forumu. Par kampaņas saturu atbild homo ecos: un Latvijas Platforma attīstības sadarbībai un tas nekādā veidā neatspoguļo Eiropas Savienības oficiālo viedokli.

Kampaņas atsevišķas aktivitātes tiek līdzfinansētas no projekta “Lokālā rīcība globālai attīstībai”, kuru finansiāli atbalsta Latvijas Vides aizsardzības fonds. 

Kampana_RICIBA 5 punktiveidlapa_footer_krasaini_logo